Obecnie klienci biznesowi poszukują sprawdzonych rozwiązań komunikacyjnych, bardzo popularna staje się telefonia internetowa.
Dzięki temu można tanio rozmawiać z klientami z całego świata, połączenia internetowe posiadają najczęściej lepszą jakość niż poleczenie za pomocą telefonu komórkowego. Tego rodzaju rozwiązanie to także łatwość zarządzania wieloma kontaktami. Do komputera możemy zakupić profesjonalny mikrofon, dzięki czemu nasz rozmówca będzie nas dobrze słyszał. Każdy przedsiębiorca wie jak ważna jest profesjonalna obsługa klienta, zatem profesjonalna jakość dźwięku będzie bardzo pożądana.
W przypadku telefonii internetowej znajdziemy wiele interesujących rozwiązań, jednym z nich jest Session Initiation Protocol (SIP) czyli protokół komunikacyjny do sygnalizowania i kontrolowania multimedialnych sesji komunikacyjnych w aplikacjach telefonii internetowej do połączeń głosowych i wideo, w prywatnych systemach telefonicznych IP, a także w komunikatorach internetowych. Jeżeli posiadamy duże centrum telefoniczne z wieloma kanałami internetowymi (jeden kanał główny i kilka kanałów zapasowych), można aktywować połączenie SIP i potwierdzić adresy IP. W takim przypadku można wykonywać połączenia wychodzące tylko z potwierdzonych adresów IP. Nie będzie potrzeby wprowadzania danych logowania podczas resetowania sprzętu, na przykład, jeśli sprzęt został przypadkowo zresetowany do ustawień domyślnych lub jeśli wylogowałeś się przypadkowo. Tworząc łącze SIP i łącząc nowe numery telefonów, można używać tych numerów jako identyfikatora dzwoniącego bez potrzeby dodatkowej konfiguracji. Aby korzystać z łącza SIP, konieczne jest posiadanie statycznego adresu IP. Po aktywacji łącza SIP twój login SIP staje się niedostępny do rejestracji (odbieranie połączeń przychodzących). Połączenia przychodzące można odbierać za pomocą bezpłatnego loginu SIP lub bez rejestracji za pomocą SIP URI. Podczas korzystania z łącza SIP autoryzacja odbywa się za pośrednictwem adresu IP (bez użycia danych logowania). Z pewnością SIP Trunk to rozwiązanie, które sprawdzi się tam, gdzie znajdziemy rozbudowany dział obsługi klienta.