Lokalna promocja to podstawa efektywnej strategii marketingowej. To właśnie dzięki niej możliwe staje się dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych klientów ze ściśle określonego obszaru, budując tym samym wizerunek i rozpoznawalność marki w najbliższym otoczeniu. Ma to szczególnie istotne znaczenie w przypadku dużej konkurencji. Idealnym przykładem będą krakowskie dzielnice, gdzie odpowiednio zaplanowane działania promocyjne pozwalają wyróżnić się spośród wielu innych firm, funkcjonujących w tej samej branży. Jak zadbać o taką promocję? Podpowiadamy, w jaki sposób zawalczyć o klientów na Czyżynach!
Jak zwiększyć widoczność firmy w sieci?
Krakowskie Czyżyny to dzielnica, w której działa wiele firm. To nie przypadek, bowiem ten obszar miasta słynie z dynamicznie rozwijającej się infrastruktury, która przyciąga przedsiębiorców z różnych branży. Podstawą sukcesu będzie więc zwiększenie swojej widoczności w sieci, bo to właśnie tutaj coraz więcej użytkowników poszukuje atrakcyjnych ofert. Temu z kolei sprzyja pozycjonowanie stron lokalnie w Krakowie, które pomaga Twojej stronie w windowaniu na coraz wyższe pozycje w Google. Tutaj przeczytasz również o zakresie wsparcia, oferowanego przez profesjonalistów. Warto skorzystać z niego, by zadbać o odpowiednie pozycjonowanie, stanowiące klucz do sukcesu w budowaniu stabilnej pozycji marki na lokalnym rynku.
Co obejmuje pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne obejmuje swoim zasięgiem cały szereg działań, których ostatecznym efektem będzie zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarce Google – najczęściej używanej przez użytkowników sieci. To właśnie dzięki niemu mieszkańcy krakowskich Czyżyn mogą dowiedzieć się o produktach i usługach, oferowanych przez firmy, działające w ich okolicy. Wśród najważniejszych działań, które obejmuje pozycjonowanie lokalne, wymienia się przede wszystkim:
- content marketing,
- optymalizację strony pod kątem algorytmów Google,
- umieszczenie oferty firmy w lokalnych serwisach ogłoszeniowych.
Taka strategia pozwala wyróżnić firmę wśród konkurencji, której nie brakuje z pewnością na krakowskich Czyżynach. Dotarcie ze swoją ofertą do mieszkańców dzielnicy zwiększa też szansę na pozyskanie nowych klientów, co z kolei przekłada się na uzyskanie stabilnej pozycji na lokalnym rynku.
Jaką rolę ogrywa strona internetowa w promowaniu marki?
Nawet najlepsze towary i usługi nie sprzedadzą się jednak, jeśli nie zostaną właściwie zaprezentowane. Temu z kolei sprzyja odpowiednio zaprojektowana strona internetowa, zoptymalizowana pod kątem lokalnej społeczności. Mowa tutaj przede wszystkim o:
- obecności słów kluczowych, wynikających z lokalizacji firmy, np. salon fryzjerski Czyżyny czy warsztat samochodowy na krakowskich Czyżynach,
- danych teleadresowych wraz z godzinami otwarcia,
- mapie lokalizacji, umożliwiającej zaplanowanie trasy dojazdu.
Ważne jest, aby zadbać o estetyczną i prostą w nawigację witryny Twojej marki. Chcesz, aby Twoja strona przyciągała uwagę i budowała profesjonalny wizerunek marki? Skorzystaj z oferty BestWebKrk – projektowanie nowoczesnych stron www, które wyróżniają się stylem i intuicyjną nawigacją.
Co ważne, strona internetowa powinna być nie tylko czytelna i atrakcyjna, ale również i responsywna. Dzięki temu mieszkańcy Czyżyn będą mogli wyświetlić ją na urządzeniach mobilnych, co znacznie zwiększy szansę na pozyskanie nowych klientów.
Jak tworzyć treści uwzględniające lokalny kontekst?
Dobrze zoptymalizowana strona – z odpowiednimi frazami lokalnymi i danymi kontaktowymi – to dopiero początek drogi do sukcesu w postaci zaufania mieszkańców krakowskich Czyżyn. Aby móc cieszyć się całym gronem zadowolonych klientów, warto również zamieszczać na niej treści, doskonale wpisujące się w lokalny kontekst. Sprzyjają temu m.in. miejscowe wydarzenia, do których należy nawiązywać oraz współpraca ze znanymi w dzielnicy osobami, z którymi warto przeprowadzać wywiady, a nawet zaprosić do współtworzenia wpisów na firmowym blogu. Aby takie działanie przyniosło zamierzone rezultaty, trzeba też obserwować lokalne media i uczestniczyć w wydarzeniach, ważnych dla mieszkańców Czyżyn. To nie tylko sposób na pozyskanie ciekawych tematów, ale również i forma promocji marki w lokalnym środowisku.
Jak promować firmę lokalnie?
Metod, pozwalających na lokalne promowanie swoich towarów i usług jest wiele. Wśród tych, które przynoszą największe korzyści, warto wymienić jednak:
- stworzenie i optymalizację profilu firmy w Google – taka darmowa wizytówka zwiększa widoczność w Mapach Google, zwłaszcza gdy dane w niej zawarte są aktualne i poprawne,
- aktywne uczestnictwo na lokalnych grupach internetowych, na których mieszkańcy Czyżyn wymieniają się opiniami i informacjami,
- tworzenie własnych grup tematycznych na popularnych platformach społecznościowych.
Promocji firmy sprzyja również marketing szeptany. Aby o niego zadbać, warto nawiązać współpracę z influencerami działającymi na krakowskich Czyżynach lub też z profesjonalnymi agencjami, które pomogą w wykreowaniu pozytywnego wizerunku marki w oczach mieszkańców dzielnicy.